معرفی وبلاگ
شهداودفاع مقدس ره آوردی بودکه موجب شد به پاس حق شناسی ازخون شهدا،ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس ملت مقاوم ایران اسلامی همچون کوهی استوارباقی بمانند وبه پیروزی های بسیارنائل آینددراین وبلاگ پیرامون این شگفتیهای به دست آمده به بررسی وتحلیل پرداخته می شودامیداست موجب رضایت حق قرارگیردانشااتته
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 505636
تعداد نوشته ها : 472
تعداد نظرات : 4
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

در سال 1332 در یکی از روستاهای اطراف شهر مشهد در خانواده ای محروم و بی بضاعت متولد شد.

 از همان ایام کودکی با احکام و معارف دینی آشنا شد. پس از طی دوران کودکی به شغل بنایی روی آورد. او نتوانست به تحصیل بپردازد. وی در سال 1354 ازدواج نمود.
با شروع و اوجگیری مبارزات مردم علیه رژِم پهلوی، عبد الحسین خاوری فرد در راهپیماییها شرکت می کرد و همراه سایر مردم شعار می داد. او در پخش و توزیع اعلامیه های امام خمینی نقش بارزی ایفا می کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران عبد الحسین خاوری فرد با جهاد سازندگی آشنا شد و همکاری خود را با این نهاد آغاز کرد. به عنوان نیروی رسمی در جهاد سازندگی ثبت نام کرد و پس از تعلیمات نظامی در تاریخ 28/6/1361 از طریق جهاد سازندگی به جبهه اعزام گردید. عبدالحسین خاوری فرد در مجموع 58 روز در منطقه جنگی به عنوان رزمنده حضور داشت و در منطقه سومار فعالیت می نمود. سر انجام وی در تاریخ 25/8/1361 در منطقه سومار بر اثر اصابت ترکش به پهلو به شهادت رسید. پیکر شهید عبد الحسین خاوری فرد در خواجه ربیع شهر مشهد به خاک سپرده شد. از او دو فرزند به یادگار مانده است.
منبع:جهاد سازندگی خراسان در دفاع مقدس،نوشته ی عیسی سلمانی لطف آبادی،نشر سلمان،1385-مشهد



X